www.jucarii-vorbarete.ro

www.jucarii-vorbarete.ro

http://www.jucarii-vorbarete.ro

POEZII LOGOPEDICE

Cartea Învăţ să vorbesc corect şi să fiu mai înţelept (format A4) a fost concepută ca mijloc terapeutic util atât pentru corectarea pronunţiei cât şi pentru consilierea psihologică a copiilor.
Cartea conţine:
– 50 de poezii terapeutice însoţite de imagini reprezentative
– 50 de activităţi logopedice
– 50 de activităţi de consiliere psihologică.
Am ales poezia ca mijloc de intervenţie terapeutică deoarece prin forma sa clară şi concisă captează atenţia copilului şi îl face pe acesta să perceapă uşor mesajul transmis.
Poezia terapeutică este utilizată atât pentru vindecare, cât şi pentru dezvoltare personală. Prin mesajul transmis, poezia terapeutică oferă copilului o oportunitate unică de autocunoaştere, de identificare şi de exprimare a sentimentelor, de dezvoltare a abilităţilor de adaptare, de schimbare şi de dezvoltare personală.
Limbajul utilizat în poezii este unul uşor de înţeles de către copil, personajele şi întâmplările sunt amuzante, fiind menite să capteze atenţia copilului şi să creeze bună dispoziţie, făcând astfel din activitatea de logopedie sau cea de consiliere psihologică o experienţă plăcută.
Fiecare poezie conţine întrebări de conţinut pentru a putea stabili corectitudinea înţelegerii mesajului transmis şi întrebări de personalizare pentru a identifica modalităţile de adaptare ale mesajului transmis la situaţiile de viaţă cu care se confruntă copilul.
Poeziile teraputice pot fi utilizate cu succes ca şi material suport pentru activităţile logopedice şi activităţile de consiliere propuse în carte. Activităţile logopedice sunt construite sub formă de joc şi ating obiective precum: dezvoltarea auzului fonematic, emiterea, consolidarea şi automatizarea sunetului.
Fişele de lucru sunt utile pentru captarea atenţiei copilului, ca şi material suport pentru poeziile şi activităţile din carte, dar şi ca mijloc de recompensare a copilului pentru participarea la activitate.
Poeziile au fost concepute pentru copii cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani.
Cartea se adresează logopezilor, psihologilor dar şi educatorilor şi părinţilor care doresc să se implice activ în corectarea pronunţiei copiilor şi să contribuie la dezvoltarea personală a acestora.

PAGINI DIN CARTE – Invat sa vorbesc si sa fiu mai intelept – poezii terapeutice

disponibila pe www.jucarii-vorbarete.ro

                                                              Pisica neascultătoare  

1pisica neascultatoare

Lapte a turnat din sticlă

Ca să bea a mea pisică

Sanda, pisicuţa mea,

Doar lapte ar vrea să bea.

Sanda îşi bagă lăbuţa,

Stai, se bea doar cu limbuţa!

Sanda nu m-a ascultat

Stă ascunsă acum sub pat,

Singură şi supărată,

C-a murdărit casa toată.

Cu lăbuţa a vărsat,

Tot laptele pe sub pat.

Sanda nu fii supărată

Ai să speli tu casa toată

De nu asculţi, altă dată

Ai să mesteci doar salată.

 

 

Activitate logopedică

 

Obiectiv:

– consolidarea sunetului S

Materiale:

– poezia Pisica neascultătoare şi fişa nr.13, acuarele, pensulă, bureţel de vase, o coală de bloc de desen

– material verbal: sticlă, pisică, Sanda, pisicuţa, să, stai, se, ascultat, stă, ascunsă, singură, supărată, casa, vărsat, sub, speli, asculţi, mesteci, salată

Procedură:

Pas1:

– i se va prezenta copilului poezia Pisica neascultătoare şi fişa nr.13

Pas2:

– se va înmuia un colţ al buretelui în acuarelă de culoare albastru deschis

Varianta1

Pas3:

– cu ajutorul buretelui, copilul va face urme pe coala de hârtie, imitând urmele de lăbuţe ale pisicii din poezie

Pas4:

– la fiecare urmă de lăbuţă pe care copilul o va face pe coala de hârtie, va repeta după logoped/părinte câte un cuvânt din poezie, care conţine sunetul S

Varianta2

Pas3:

– după fiecare urmă de lăbuţă pe care copilul o va face pe coala de hârtie, acesta va spune câte un cuvânt care conţine sunetul S şi de care îşi aduce aminte din poezie

Indicaţie de lucru:

– Cu ajutorul bureţelului înmuiat în acuarelă de culoare albastră, vei face pe coala de hârtie urme de lăbuţe de pisică. La fiecare urmă de lăbuţă, vei repeta după mine un cuvânt.

– La fiecare urmă de lăbuţă, vei spune un cuvânt cu S din poezie, de care îţi aduci aminte.

 

 

Activitate de consiliere

            Obiectiv:

– însuşirea bunelor maniere la masă

            Materiale:

– poezia Pisica neascultătoare, fişa nr.13, două şerveţele de hârtie, un pahar de plastic

            Procedură:

Pas1:

– i se va prezenta copilului poezia Pisica neascultătoare şi fişa nr.13

Pas2:

– se va discuta poezia cu ajutorul întrebărilor de conţinut

Pas3:

– se va introduce în paharul de plastic un şerveţel de hârtie

Pas4:

– copilul va juca rolul pisicii şi va scoate şerveţelul din pahar, îl va rupe în bucăţi mici şi îl va împrăştia pe jos

Pas5:

– copilul va trebui să adune bucăţelele de hârtie

Pas6:

– copilul va lua un alt şerveţel, pe care îl va aşeza în palmă şi va imita o pisicuţă care bea frumos, lapte, doar cu limbuţa

Pas7:

– se vor utiliza întrebările de personalizare

            Întrebări de conţinut: 

1. Ce îi plăcea pisicuţei Sanda să bea?

2. A fost ascultătoare Sanda şi a băut laptele doar cu limbuţa?

3. Ce s-a întâmplat dacă Sanda nu a fost ascultătoare?

4. Ce pedeapsă a primit Sanda pentru că a murdărit casa cu lapte?

5. Ce va păţi Sanda pe viitor dacă nu va asculta?

 

            Întrebări de personalizare: 

1. Ce s-a întâmplat când ai fost pisicuţă şi nu ai băut frumos laptele?

2. Ce a trebuit să faci după ce ai făcut mizerie?

3. A mai trebuit să cureţi atunci când ai băut frumos laptele?

4. Ce se întâmplă atunci când nu mâncăm frumos la masă în bucătărie ci mâncăm în cameră?

5. De ce crezi că e mai bine să mâncăm frumos la masă în bucătărie?

One response to “www.jucarii-vorbarete.ro

  1. Dana

    Cum pot comanda cartea?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: