TRUSĂ LOGOPEDICĂ – set de materiale practice pentru corectarea pronunţiei

TRUSĂ LOGOPEDICĂ – set de materiale pentru corectarea pronunţiei

disponibil din 12.05.2012 pe www.jucarii-vorbarete.ro

Instrucţiuni de utilizare

 

Oul vorbăreţ – palatograme

Materialul este un excelent mijloc prin care copilul poate vizualiza modalitatea corectă de pronunţie a sunetelor.

Conţinut:

– un ou din carton colorat şi plastifiat (format A5)

– cartonaşe color cu palatograme pentru sunetele: (A, O, U, E, I, Ă, Â/Î, P, B, M, T, D, N, L, F, V, S, Z, Ţ, Ş, J, C, G, H, R)

– fişe de lucru cu palatograme ce pot fi decupate şi colorate de către copil

Instrucţiuni de utilizare:

Paşi:

– se va selecta cartonaşul cu sunetul asupra căruia se vor face exerciţii de pronunţie;

– se va suprapune cartonaşul peste Oul vorbăreţ;

– se va atrage atenţia copilului asupra formei gurii, a poziţiei limbii şi a dinţilor;

– în oglindă se va exersa cu copilul emiterea sunetului;

– fişele de lucru vor ajuta copilul să înţeleagă modalitatea corectă de pronunţie a sunetelor şi să emită cu uşurinţă sunetele la care întâmpină dificultăţi.

Scală logopedică(dimensiuni 30cm/8 cm)

O modalitate inedită de stimulare a colaborării copilului la exerciţiile de corectare a pronunţiei. Ursuleţul va ajunge la miere doar dacă copilul va reuşi să pronunţe corect un anumit sunet.

Conţinut:

un ursuleţ din carton colorat şi plastifiat, (format A4) ce reprezintă o scală de evaluare a nivelului pronunţiei sunetului de către copil (de la 1 la 10, de la nivelul de emitere până la nivelul de automatizare)

– cartonaşe cu litere şi grupuri de litere (A, O, U, E, I, Ă, Â/Î, P, B, M, T, D, N, L, F, V, S, Z, Ţ, Ş, J, C, G, H, R, CE, CI, GE, GI, CHE, CHI, GHE, GHI)

Instrucţiuni de folosire:

– se va selecta cartonaşul cu litera corespunzătoare sunetului asupra căruia se vor face exerciţii de pronunţie;

– se va suprapune cartonaşul peste Scala logopedică în dreptul cifrei 1 de pe fâşia de plastic;

– în funcţie de progresul pe care copilul îl va face în pronunţia sunetului, cartonaşul îşi va modifica poziţia de pe Scală;

– stabilirea calităţii pronunţiei sunetului se va face de la început împreună cu copilul, utilizând următoarea scală:

1. – Emiterea spontană a sunetului

2. – Emiterea prin imitaţie

3. – Emiterea independentă a sunetului

4. – Consolidarea în silabe a sunetului

5. – Consolidarea în cuvinte simple

6. – Consolidarea în cuvinte complexe

7. – Diferenţierea sunetului de sunete apropiate fonetic

8. – Automatizarea sunetului în propoziţii simple

9. – Automatizarea sunetului în propoziţii dezvoltate

10. – Automatizarea sunetului în poezii, povestiri, poveşti, întâmplări, ghicitori

 

Rici, ariciul pofticios – material pentru dezvoltarea auzului fonematic: la nivelul sunetului, silabei şi cuvântului

Conţinut:

trei cartonaşe colorate şi plastifiate, ( format A5 ) reprezentând : un arici care duce pe ţepi un măr roşu si doi arici care duc pe ţepi câte un măr verde

Instrucţiuni de folosire:

i se va spune copilului că urmează să se joace cu ariciul Rici, un arici foarte simpatic, dar foarte pofticios;

– se vor pune cartonaşele pe masă în faţa copilului, spunându-i acestuia că Rici este un arici căruia îi plac foarte mult merele, dar cel mai mult îi plac merele roşii şi că el va trebui să ajute ariciul să adune cât mai multe mere roşii;

– pentru ca ariciul să adune cât mai multe mere roşii, copilul va trebui să fie foarte atent la cuvântul pronunţat de logoped, după care va trebui să aşeze mărul roşu în poziţia în care se află sunetul în cuvânt ( iniţială, mediană sau finală), celelalte două mere reprezentând părţile din cuvânt în care nu se află sunetul ( iniţială, mediană sau finală);

Exemplu:

Aşează ariciul cu mărul roşu în funcţie de locul sunetului/silabei în cuvânt (poziţie iniţială, mediană sau finală)!

– pentru a face exerciţiul cât mai interesant se va alterna poziţia sunetului în cuvinte;

– pentru a creşte implicarea copilului în activitate se va realiza un tabel în care logopedul va desena câte un măr roşu pentru fiecare recunoaştere a poziţiei sunetului în cuvânt, urmând ca la un anumit număr de mere roşii adunate copilul să primească o recompensă (exemplu: o bulină roşie, copilul se va juca cu jocul preferat);

– exerciţiul se va realiza trecând de la simplu la complex, folosind iniţial cuvinte simple, după care se vor introduce cuvintele compuse;

– se va încerca apoi găsirea silabei în cuvânt sau a cuvântului în propoziţie.

 

Învârte mămăruţamaterial pentru gimnastică generală şi fonoarticulatorie, pentru  exerciţii de emitere şi consolidare a sunetelor (dimensiune 21,5 cm diametru)

 

Materialul reprezintă un mijloc simplu, eficient şi distractiv de implicare a copilului, atât în realizarea exerciţiilor de gimnastică generală şi fonoarticulatorie, cât şi în efectuarea exerciţiile pentru emiterea şi consolidarea diferitelor sunete.

Conţinut:

– disc rotativ sub formă de mămăruţă din carton colorat şi plastifiat (format A4)

– discul are două feţe, pe o faţă este desenată o mămăruţă fetiţă, iar pe cealaltă o mămăruţă băieţel

– discul mămăruţă conţine o serie de sarcini atractive prin care copilul este implicat activ în corectarea pronunţiei sale

Instrucţiuni de folosire:

– se va aşeza cartonaşul cu mămăruţa pe masă, iar în funcţie de activitatea pe care dorim să o desfăşurăm (gimnastică generală/fonoarticulatorie sau emitere/consolidare sunet) selectăm mămăruţa fetiţă sau mămăruţa băieţel;

– se va anunţa copilul că urmează să joace un joc foarte distractiv, în care el va trebui să învârtă mămăruţa şi să realizeze sarcinile care sunt înscrise în cele două cercuri decupate;

– sarcinile sunt în aşa fel concepute încât să fie aplicabile oricărui sunet asupra căruia se lucrează cu copilul.

EX: Fă ca şi mine, pregăteşte limba şi guriţa pentru sunetul S/Ţ/Ş…etc.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: